Tuesday, October 7, 2008

ClaSs of 2008

PraSekolAh 2008



Ini thn pertama aku posting kt kl...dpt kelas baru n aku kirenya pioneer kelas prasekolah kt sini... byk keje kene buat dan pengalaman pun br setahun jagung...so far alhamdulillah aku leh handle n cope semua ini...



3 bln pertama was so stressed coz aku dpt kelas kosong n terpaksa decorate from beginning...refer pd guru2 sek ramai yg tak tahu sgt pasal pentadbiran prasek...dgn duit peruntukan lum masuk n pembantu pun belum ada...everyday balik paling awal pun kul 4 ptg...huhu...ramai terkejut apsal lak cikgu tadika cam aku balik lewat gaks...heheh...senyum je la ramai ingat jadi cikgu ni senang kot skrg... abis ngaja kul 1 leh terus balik umah dah... aku yg cikgu pra habis ngaja kene basuh pinggan mangkuk anak2 aku yg seramai 24 org tu mkn...cuci tandas mop lantai...tu tak termasuk lagi tugas hakiki aku sbg cikgu pra....



but i enjoyed doing this cos aku balik umh awal2 pun takde bende nk buat...kalu balik umh mmg first thing first dlm ingatan kt katil aje laa....huuhu...



org kata jadi cikgu kene byk sabar sgt2...tambah aku yg baru lg ni...kene pandai main psikologi tambah2 lagi bila tiap2 hari deal dgn anak2 aku yg semua umur 6 thn ni...hero ramai lak tu...kdg2 pk gaks...aku lum kawin lagi ni...takut awal2 sakit jantung ke darah tinggi ke melayan kerenah budak2 kecik ni yg setiap sorang ada attitude yg tersendiri...



hopefully after 2-3 yrs semua dh ok...as my former lecturer kt maktab ckp bila dpt kelas pra br nanti...kelas dh hias completely n semua filing system aku tip top...bab filing sistem ni yg aku malas nk update n check slalu....huhu


No comments: