Tuesday, November 11, 2008

Braces

this month aku dh start pasang braces...tak le seteruk yg disangka pakai braces ni... ade org kata sampai tak leh makan nasi sebulan...ulcer etc....

aku plan mmg dh lama nk pasang braces ni...skrg baru ade budget nk pakai...walaupun kire dh terlewat sikit...tp aku mesti buat.... gigi aku crosbite type II...lepas makan pun mesti sisa-sisa makanan terselit celah2 gigi...gigi pun dh start menyilang....

after few appointment dgn doc...dia kata 3 batang gg kene cabut...1 kt atas sebab tumbuh belah dalam....gigi geraham aku ni beso2 so takde space gg nk tumbuh...

2 btg lagi belah bawah cos doc nk tarik gg aku ke dalam...jadi kene ade ruang n nk bg balance dgn gg atas...

gg aku semuanya takde problem...tk penah berlubang n bertampal...tp dh invest byk lebih kurang 4k aku ikut la nasihat doc...nti tak berhasil la pulak...penat je pasang gg besi 2 thn...

yang pasti aku kene sacrifice drps makan benda keras n liat spt ayam daging etc....makan stil boleh cume yg soft....kalu tak tahan n terliur aku redah je makan ayam...haha...

No comments: